Monday, October 13, 2008

Tort z mikrofali

 



Tort z mikrofali

Na przygotowanie tortu miałam zaledwie 20 minut, w związku z powyższym zrobiłam tak:

Warstwa pierwsza, z ciemnej czekolady:

200gr mąki
200gr cukru
200gr masła
200gr ciemnej czekolady
4 jaja

Wyłożyłam formę do mikrofali zwykłym papierem do pieczenia, następnie bardzo szybko stopiłam czekoladę z masłem (45s 800W), dokładnie wymieszałam, dodałam cukier, mąkę, całe jaja (bez skorupek ;P ), wylałam do formy wyłożonej papierem, wstawiłam do mikrofali, piekłam 6,5m w 800W, następnie wyjęłam formę, ostrożnie złapałam za brzegi papieru i wyjęłam ciasto (z papierem), żeby ostygło.

Formę ponownie wyłożyłam papierem i ciach, druga warstwa, z białej czekolady:

200gr mąki
100gr cukru
200gr masła
300gr białej czekolady
4 jaja

I od początku, stopiłam czekoladę z masłem, wymieszałam na gładką masę, dodałam cukier, mąkę, całe jaja, wylałam do formy, 6,5m w mikrofali, wyciągamy.

Zostało jeszcze całe pięć minut na krem ;)

Tu wykorzystałam Nigellę i jej czekoladowy icing:

200gr miękkiego masła
275gr cukru pudru
200gr roztopionej ciemnej czekolady

Masło zmiksować na miękką masę, dodać cukier pudrem, zmiksować, dolać rozpuszczoną czekoladę.

Warstwy mojego ciasta nie zdążyły ostygnąć na tyle, by krem zachował swoją oryginalną konsystencję, ale efekt mnie usatysfakcjonował.

Krem się trochę rozpuścił i nasączył lekko obie warstwy – wyszło ciekawie. :-)
Smacznego!
Posted by Picasa

2 comments:

  1. Dzięki wielkie za przepis :)
    Jeszcze mi powiedz co to jest, to co pozaznaczałam numerkami od 1 do 3 na zdjęciu, bo o tym nie wspomniałaś http://img355.imageshack.us/img355/6643/dsc9632qk4.jpg

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete