Monday, August 11, 2008

"Szarlotka" z mikrofali


Ciasto eksperymentalne – z różnych potraw wcześniejszych zostały mi białka, łącznie miałam ich… osiem. Miałam też dużo bułki tartej (która tu jest większa, bardziej nieregularna i ogólnie smaczniejsza niż „nasza”, mus jabłkowy w ilościach ogromnych (chyba z 12 saszetek, ale wykorzystałam mniej; każda saszetka ma ok 100gr), cukier puder, cynamon, masło, mąka ziemniaczana.

Na początku zrobiłam warstwę spodnią – całe pudełko bułki tartej wymieszałam z cukrem pudrem (nie wiem ile, ilość eksperymentalna, tak, żeby mi smakowało :o) ) oraz miękkim masłem; masła tyle, żeby całość miała konsystencję zbliżoną do kruchego ciasta. Masą tą dokładnie wyłożyłam dno foremki do mikrofali na wysokość około centymetra.

Do dużej miski wycisnęłam mus jabłkowy z ośmiu saszetek, dodałam cukier puder, cynamon, wymieszałam dokładnie, następnie dodałam trochę (na oko około 5 łyżek) mąki ziemniaczanej i ponownie dokładnie wymieszałam. Wyłożyłam na masę „kruchą” i zabrałam się za białka.

Ubiłam białka na sztywną pianę, stopniowo dodając do nich cukier puder (ok. szklanki). Pianę wyłożyłam na jabłka i całość wrzuciłam do mikrofali na 9minut przy 800W.
Wyszło tak:


 
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment