Sunday, June 29, 2008

Błyskawiczne ciasto czekoladowe

Sprzątając dzisiaj zawartość regałów, do których nie zaglądałam od lat, znalazłam parę ciekawych rzeczy. Jedną z nich było mnóstwo przepisów, podrukowanych z pl.rec.kuchnia...
Oto jeden z nich, który postanowiłam wypróbować natychmiast, przerywając sprzątanie ;)...

 


200gr mąki
200gr cukru
200gr masła
200gr czekolady
4 jaja

Stopić czekoladę z masłem, dobrze wymieszać, dodać cukier, mąkę i jaja. Wlać do formy, piec w mikrofali. W przepisie napisane było: "7 minut pełna moc (750W), dla kuchenek o mocy 900W - 5 minut. Ciasto ma być lekko wilgotne." Szczerze mówiąc, po pięciu minutach na 1000W brzegi były ścięte, ale środek nie był wilgotny, ale po prostu surowy. W związku z powyższym ja polecam 9 minut przy mocy 1000W.

 

Jeszcze nie spróbowałam, ale powinno być dobre, wygląda i pachnie pysznie, trochę jak czekoladowe ciasto Werbera.


 
Posted by Picasa


***EDITED***

Spróbowałam, jest pyszne! Jak dla mnie dosłownie odrobinę za suche, więc truskawka i bita smietana dodały mu smaczku. Wydaje mi się, ze będzie jeszcze lepsze ze zwykłą (masło + smietana + cukier + kakao) polewą czekoladową (bo icing chyba byłby za słodki)



****EDITED 08.08.08 15:03****
Zrobilam to ciasto ponownie - tym razem w mikrofali pieklo sie dokladnie 6 minut w 800W, a ze bylam zajeta czyms innym, zostalo tam dluzej (ale juz bez pieczenia, mikrofala byla wylaczona). I niespodzianka po wyjeciu ;). Ciasto bylo wilgotne, w pelni upieczone, wcale nie suche i przepyszne.

 

No comments:

Post a Comment