Monday, August 11, 2008

Zupa cebulowa


Przepis to zmodyfikowana lekko wersja przepisu, który kiedyś dostałam od KOTa mailem, a który to ona znalazła w jakiejś gazecie ;).

Przygotowałam sobie:
1 litr wody
2 ząbki czosnku
5 średnich cebul
2 kostki bulionowe (warzywne)
Olej do smażenia
Sól, pieprz

A do tego:
1 bagietka
100gr żółtego sera
Masło do smażenia

Wodę wstawiłam do zagotowania, razem z jednym ząbkiem czosnku i odrobiną oleju. Patelnię postawiłam na palniku, żeby się rozgrzała, a w tym czasie pokroiłam cebule w piórka. Wlałam olej na patelnię, wrzuciłam na rozgrzany olej cebulę, posoliłam, popieprzyłam, pokroiłam drugi ząbek czosnku w plasterki, dorzuciłam do cebuli, przykryłam wszystko, żeby się poddusiło. W międzyczasie tak zwanym zagotowała się woda, dorzuciłam więc do niej dwie kostki warzywne i zmniejszyłam temperaturę, aby się pogotowało bez buzowania ;o).
Kiedy cebulka zrobiła się ślicznie szklista zalałam ją odrobiną bulionu, poddusiłam chwilę w tym, następnie wszystko razem przerzuciłam do garnka z bulionem. Gotowałam jeszcze 20 minut, pod przykryciem, a w tym czasie pokroiłam bagietki na małe krążki, podsmażyłam z obu stron na maśle, następnie na każdy położyłam trochę serka, poczekałam aż się roztopi…

Zupę podałam w kubkach, a grzanki na dodatkowym talerzu, aczkolwiek ja sobie je powrzucałam do zupy, potem, a inni woleli chrupiące z talerza ;o)





Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment