Thursday, February 16, 2012

Potrawka z bakłażana


Nie jest to danie, które robi się w pięć minut, ale jest warte tych *dziestu minut oczekiwania ;)
Potrawka z bakłażana:

- jeden bakłażan około 20cm długości
- 2 średnie cebule
- 1 parówka sojowa (ale może też być "mięso" sojowe, jak kto woli:), albo do czego kto ma dostęp;) )
- 1 puszka pomidorów
- przyprawy (ja użyłam: sól, pieprz, curry, zioła prowansalskie, cukier(do pomidorów) )

Cebule obrać i pokroić w pół-plasterki, następnie wrzucić na rozgrzany olej i zeszklić. W tak zwanym międzyczasie ( ;) ) obrać i pokroić bakłażana w kostkę 0,5cm, dorzucić do zeszklonej cebulki. Posolić, dopieprzyć, dosypać curry i zostawić na jakieś 5 minut. Przygotować wkładkę "mięsną" - ja obieram ze skórki i kroję w drobną kosteczkę parówkę sojową, po pięciu minutach dorzucić ją na patelnie, zrumienić :)
Przygotować pomidory z puszki (ja sprawdzam dokładnie czy nie ma skórek w puszce, tudzież na pomidorach, a następnie rozdrabniam je na paćkę), dodać łyżeczkę cukru i całość przelać na patelnię, zamieszać porządnie, żeby wszystko się w pomidorkach wykąpało, przykręcić gaz, przykryć patelnię i zostawić na 15 minut. W tym czasie można na przykład ugotować ryż (mój się gotuje 14 minut) :).

Danie co jakiś czas mieszać, pilnując, aby sos się nie zredukował.

Polecam, pyszności :)

No comments:

Post a Comment